Som blandt andet tidligere forretningsudviklingschef i Mellemøsten, Afrika og Caribien for den multinationale fødevarekoncern Nestlés kaffesystem Nespresso har Fredrik Nilsson allerede fordelt sin karriere over 30 lande. Nu er det danske kaffedrikkeres tur til at få deres vaner påvirket af den svenskfødte kosmopolit, skriver Børsen.
34-årige Fredrik Nilsson har netop overtaget ansvaret for Nespresso i Danmark, og fra Nestlé Danmarks hovedkvarter i Ørestad skal han få flere danskere til at tage det kapselbaserede kaffesystem til sig.
Han kommer med flere idéer, som skal prøves af. En af dem er pop-up-shops. Butikker, der opstår for en kort periode for så at forsvinde igen.
Den første Nespresso pop-up-butik åbner i butikscenteret Fields på Amager i næste måned. I forvejen har Nespresso egne butikker i København, Lyngby og Aarhus samt salg af kapsler og maskiner via 30 samarbejdspartnere.
- Pop-up-formatet giver os mulighed for at prøve nogle ting af og komme tættere på forbrugerne i et udvalgt område, som vi ikke tidligere har haft mulighed for, siger Fredrik Nilsson til Børsen.