23948sdkhjf

Dyre kvalitetsøl løfter branchen

Værdien af det danske ølmarked steg sidste år 1,9 procent efter flere års nedtur for branchen. Dyre specialøl løfter salget.
Ølmarkedet har været præget af faldende salg, og ølsalget i 2007 var da heller ingen undtagelse. Til gengæld er salget af dyre kvalitetsøl steget . Under den etikette er øl fra udlandet samt specialøl produceret herhjemme.

- Udviklingen er endelig vendt. Efter en periode med stagnation og vanskelige vilkår, slår forbrugernes fokus på kvalitetsøl nu igennem. De mange nye bryggerier og ølmærker har været med til at vende op og ned på opfattelsen af øl, siger Niels Hald, direktør i Bryggeriforeningen.

Dog kan den aktuelle fødevarekrise slå væksten et slag tilbage:

- Hvis folk oplever, at deres budget for dagligvarer bliver sprængt, kan det få nogle til at holde igen med de dyre øl. Men mit bedste bud er, at værdien af ølmarkedet i 2008 vil være på niveau med værdien i 2007, siger Jens Houe Thomsen fra Jyske Markets.

Kilde: Berlingske Business

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125