23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Summerbird satser stort på salg i Japan

- Det kan blive gigantisk, forudser indehaver Mikael Grønlykke

Sidste sommer omlagde det fynske chokoladefirma Summerbird til 100 procent økologisk produktion, og nu bliver fokus rettet mod salg i udlandet - ikke mindst i Japan, skriver Ritzau Finans ifølge finans.dk

Summerbird begyndte at sælge til Japan i februar og åbner inden nytår selv en japansk butik, hvor medarbejderne vil stå og lave flødeboller på stedet.

Det allersværeste

Ifølge direktør og stifter Mikael Grønlykke er der store muligheder for Summerbird, hvis firmaet kan ramme "high-end"-delen af det japanske marked. Det skyldes, at noget af det ypperste, man kan komme med som gave i Japan, er den gode "Superliga-chokolade", forklarer han.

- Hvis vi kan ramme ind i det marked, kan det blive gigantisk. Jeg har taget beslutningen om, at vi skal til Japan, for kan vi knække koden i Japan og klare os på det japanske marked, er der ikke noget sted på den her klode, hvor vi ikke kan klare os. Det er det allersværeste marked at bryde igennem i, siger Mikael Grønlykke til Ritzau Finans.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web02