23948sdkhjf

Dansk juice-succes indtager Myanmar

Orana udforsker endnu et nyt marked efter besøg i juni
For 20 år siden var den danske juice-producent Orana én af de første virksomheder i Vietnam. Nu kaster Orana sig over endnu et asiatisk land, Myanmar, skriver Dansk Industri, DI, på sin hjemmeside.

– Der er er stor konkurrence på de mættede markeder. Derfor er det langt mere interessant at være first mover og udforske nye markeder, siger direktør Niels Østerberg.

Han var i juni med på fødevaremessen Food and Hotel Myanmar. Det medførte en aftale med en distributør, og Orana er nu i gang med at registrere sine produkter i landet.

55 millioner potentielle forbrugere

DI oplever da også, at flere virksomheder ser på de øvrige lande i Asien, hvor det i nogen tilfælde er nemmere at trænge igennem.

- Her er Myanmar et nyt og spændende marked for de danske fødevarevirksomheder, og det hører jo virkelig til sjældenhederne, at en virksomhed kan få mulighed for at være first-mover på et marked med 55 millioner potentielle forbrugere, siger Søren Falck, chefkonsulent i DI, til hjemmesiden.


Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095