23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dansk juice-succes indtager Myanmar

Orana udforsker endnu et nyt marked efter besøg i juni

For 20 år siden var den danske juice-producent Orana én af de første virksomheder i Vietnam. Nu kaster Orana sig over endnu et asiatisk land, Myanmar, skriver Dansk Industri, DI, på sin hjemmeside.

– Der er er stor konkurrence på de mættede markeder. Derfor er det langt mere interessant at være first mover og udforske nye markeder, siger direktør Niels Østerberg.

Han var i juni med på fødevaremessen Food and Hotel Myanmar. Det medførte en aftale med en distributør, og Orana er nu i gang med at registrere sine produkter i landet.

55 millioner potentielle forbrugere

DI oplever da også, at flere virksomheder ser på de øvrige lande i Asien, hvor det i nogen tilfælde er nemmere at trænge igennem.

- Her er Myanmar et nyt og spændende marked for de danske fødevarevirksomheder, og det hører jo virkelig til sjældenhederne, at en virksomhed kan få mulighed for at være first-mover på et marked med 55 millioner potentielle forbrugere, siger Søren Falck, chefkonsulent i DI, til hjemmesiden.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.088|instance-web01