23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fem gange nyt blod til Madkulturen

Erfarne ledere fra fødevarebranchen har fået ny kasket

Fem nye medlemmer er af fødevareminister Eva Kjer Hansen udpeget til bestyrelsen for Madkulturen, der er ministeriets organisation til fremme af gode fødevarevaner og vækst i fødevareerhvervet.

De fem er Flemming Paasch, direktør i Easyfood, Nelly Frees Riggelsen, salgs- og marketingchef fra Naturmælk og formand for Sønderjyske Fristelser, Joachim Knudsen, administrerende direktør for McDonald's Danmark, Leif Wilson, formand for Danske Slagtermestre og den nyligt stiftede organisation FødevareDanmark, samt Christian Bason, direktør for Dansk Design Center.

- Vi får nu fire erfarne ledere fra fødevarevirksomheder og en ekspert i offentlig innovation ind i bestyrelsen. De

nye stærke kræfter styrker Madkulturens mulighed for i endnu højere grad at koble viden, praksis og

nytænkning i samarbejde med virksomheder, uddannelsesinstitutioner, dagligvarehandel og det offentlige. Jeg

ser frem til samarbejdet, fastslår formand for Madkulturens bestyrelse Fie Hansen-Hoeck i en pressemeddelelse.

Farvel til fem andre

De fem nye afløser Line Rix fra designvirksomheden 1508, Danish Crowns afgående kommunikationsdirektør Anne Villemoes, Hanne Risgaard fra Skærtoft Mølle, tidligere Irma-direktør Alfred Josefsen og kantinemanden Claus Tingstrøm. Anne Villemoes træder ud som følge af sin afgang fra Danish Crown, mens de fire øvriges to-årige periode som bestyrelsesmedlem er udløbet.

Der er i alt 12 medlemmer af bestyrelsen hos Madkulturen, der har eksisteret siden 2011.

Blandt opgaverne er at arbejde på tværs af offentlige og private organisationer og

virksomheder og på den måde bidrage til nye løsninger, der styrker den almindelige forbrugers

kompetencer i forhold til mad og måltider.

Madkulturen skal også hjælpe med at løfte undervisningen i madkundskab i folkeskolen, styrke

fødevareuddannelsernes image blandt uddannelsessøgende unge, øge lokale producenters

afsætningsmuligheder og styrke fortællingen om danske fødevarer på det internationale marked.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|instance-web03