23948sdkhjf

Unilever følger med på opjusteringsbølgen

Verdens næststørste dagligvareproducent skruer op for priserne, og sender dermed regningen for de stigende råvareomkostninger videre til forbrugerne.
Unilever opjusterer årets resultat gennem prisforhøjelser. Tidligere er Nestlé og Danone kommet med samme udmeldinger.

Efter opjusteringen, venter Unilever at omsætningen i år vil overstige de hidtidige forventninger og også de fastsatte mål. De overordnede vækstmål lyder på en salgsstigning i spændet mellem 3 og 5 pct. Alene i årets første kvartal er omsætningen steget 7,2 pct.

Kvartalsoverskuddet steg hele 33 pct. til 10 mia. kr., efter at koncernen tidligere på året har solgt sit ostemærke Le Boursin til Le Groupe Bel for 3 mia. kr.

Kilde: Dagbladet Børsen

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Se seneste nyhedsbrev ???id_11737???

Send til en kollega

0.11