Etiketvirksomheden Etiflex i Silkeborg laver årligt over en milliard etiketter, og rigtig mange af dem ender på fødevareprodukter.
Det er der gode penge i: Etiflex’ netop offentliggjorte regnskab for
2014/15 viser et resultat på lidt over to millioner kroner.
- Det er 20 procent mindre end sidste år, hvor vi havde 2,5 millioner i overskud, men nedgangen på bundlinjen er helt efter planen, siger administrerende direktør Martin Ahler.
Han henviser til, at Etiflex har haft en række engangsomkostninger og investeringer, ikke mindst forbindelse med overgangen til digital trykning.
Martin Ahler oplyser, at cirka 60 procent af produktionen går til fødevareindustrien, og at omsætningen er steget støt de seneste år. Og meget mere er på vej - i hvert fald ligger det i Etiflex' planer og strategi, at virksomheden gerne vil femdoble omsætningen på 10 år.
Etiflex med knap 30 medarbejdere har også internationale vækstplaner og regner med at åbne et salgskontor i Sverige inden for det næste år.