23948sdkhjf

Orkla udvider med køb af O. Kavli

Overtager blandt andet varemærkerne Fun, Grønnegården, Kavli og Blomberg's Glögg
Fødevarevirksomheden O. Kavlis danske afdeling er for en hemmelig pris blevet købt af den norske kæmpekoncern Orkla, som dermed overtager ejerskabet af en stribe kendte varemærker.

O. Kavli står således i Danmark bag mærker som Fun, Grønnegården, Kavli, Scoop og Blomberg’s Glögg. Orkla ejer i forvejen læskedrikmærket Fun i de øvrige nordiske lande, og med den nye aftale får Orkla det fulde ejerskab af Fun i Norden.

- Med overtagelsen af O. Kavli køber vi os ind i kategorien drikkevarer og udvider vores kolonialvareportefølje. Produkterne hos O. Kavli kompletterer vores sortiment, som i dag omfatter K-Salat, Beauvais, Den Gamle Fabrik, Glyngøre, Pastella, Bähncke og Risifrutti. Derudover har O. Kavli en private label- og eksportforretning med lange kunderelationer. Vi ser derfor frem til at kunne udvide vores produktportefølje med drikkevarer, siger Tino Bendix, administrerende direktør i Orkla Foods Danmark.

- En god køber

Sælgeren af O. Kavli er Kavli Holding, hvor koncernchef Erik Volden glæder sig over at have fundet, hvad han kalder "en god køber".

- Orkla Foods Danmark har gode forudsætninger for at bidrage til en positiv udvikling i selskabet, siger han.

O. Kavli A/S omsatte i 2014 for cirka 170 millioner kroner. Selskabet har 70 medarbejdere fordelt på kontoret i Hvidovre og fabrikken i Ringkøbing. O. Kavli blev grundlagt i Bergen i Norge i 1893, og den danske virksomhed blev etableret i 1935.

Gennemførelsen af aftalen er betinget af, at de danske konkurrencemyndigheder godkender transaktionen. Det forventes, at transaktionen vil kunne gennemføres ved udgangen af februar.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094