23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Tuborg er nu langt foran Carlsberg

Øl med Carlsberg-navnet sakker bagud i forhold til Tuborg
















Selv om Carlsberg-øl er hovedprodukt for bryggeriet med samme navn, er det ikke virksomhedens mest solgte øl. Tuborg stormede i 2015 så meget frem, at Tuborg-mærket solgte 30 procent mere end Carlsberg-mærket, skriver Børsen. Salget af øl med Carlsberg-mærket på faldt med to procent på hovedmarkederne, mens Tuborg, Somersby og klosterøllen Grimbergen alle præsterede to-cifret vækst i salget, konstaterer avisen. Både Grimbergen og Tuborg voksede med 15 procent globalt, Tuborg ikke mindst som følge af succes i Vietnam, Kina og Indien, og Somersby voksede med 21 procent. For at sætte fornyet skub i Carlsberg-navnet vil bryggeriet i løbet af i år genindføre "Probably the Best"-kampagnen, som ellers har været droppet til fordel for det nye slogan "That Calls for a Carlsberg". - Vi kan kun sige, at det ikke fungerede, fastslår Carlsberg-topchef Cees 't Hart i Børsen
BREAKING
{{ article.headline }}
0.079