23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Rynkeby Foods kæmper med forbrugerne

Stigende råvarepriser og et ændret forbrugsmønstre presser saft- og juiceproducenten Rynkeby Foods A/S. I 2008 er der udsigter til øget konkurrence på markedet og selskabet sætter derfor fokus på produkt- og markedsudvikling for at styrke egne brands.

Rynkeby Foods er kommet ud af 2007 med et resultat før skat på 33,1 mio. kr. mod 25,6 mio. kr. i 2006. Omsætningen steg til godt 684 mio. kr. fra knap 647 mio. kr. året før. Ledelsen er, omstændigehderne taget i betragtning, tilfredse, står der i regnskabsmeddelelsen.

Forbruget af saft og juice har været faldende i 2007, hvilket Rynkeby Foods tilskriver de højere forbrugerpriser, forårsaget af de stigende råvarepriser, samt ændrede indkøbsmønstre.

Produktionsomkostningerne har i 2007 været belastet af omkostninger af tilkøbte ejendomme, der er erhvervet med udsigter til planlagt produktionsudvidelse i 2008. Efter Arla Foods overførte koncernens svenske juiceproduktion til Rynkeby Foods i Ringe er der planlagte markante udvidelser, der forventes afsluttet i årets første halvår.

Rynkeby Foods venter også at det danske marked for juice og frugtdrikke viger i 2008, hvorfor der sættes ind med ekstra kræfter på produktudvikling og konkurrencedygtighed.

Ledelsen venter på denne baggrund et bedre resultat for 2008.

Kilde: Rynkeby Foods A/S

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web02