23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nem aftensmad er en voksende milliardforretning

Både supermarkeder og cateringbranchen mærker tendensen

Danskernes appetit på nemme måltider bare vokser og vokser.

Siden januar har dagligvarekæden Coop åbnet 400 særlige afdelinger med hurtige convenience-måltider i Kvickly, SuperBrugsen og Irma landet over, og ifølge kommunikationsdirektør Jens Juul Nielsen går det forrygende godt.

- Kunderne vil have bedre og nemmere løsninger til aftensmaden. Vi har solgt meget mere, end vi har drømt om, i de første måneder, siger han til dr.dk.

Coop solgte sidste år for en milliard kroner af de hurtige retter - og forventer, at tallet bliver dobbelt så stort i år.

Også hos cateringfirmaet Kokken og Jomfruen på Fyn er der rift om de nemme løsninger. Firnaet lancerede sidste år konceptet "Kokkens Hverdagsmad" og er nu oppe på hver uge at levere 35.000 måltidskasser til husstande landet over, skriver dr.dk.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.105