Firmaets printer strejkede, så direktøren ringede til den lokale computerbutik.
Her informerede medarbejderen ham om, at printeren formentlig bare skulle renses. Det kostede 250 kroner hos computerbutikken, men han foreslog, at det måske var bedre, hvis direktøren læste manualen og forsøgte selv.
Overrasket, men også lidt forarget, spurgte direktøren:
- Hvad siger din chef til, at du på den måde undergraver jeres egen forretning?
- Det er faktisk min chefs ide. Vi tjener som regel mere på reparationer, hvis folk først har prøvet at fikse tingene selv!, svarede medarbejderen.
Food Supply opfordrer alle læsere til at sende vittige – gerne brancherelaterede – historier og indslag til redaktionen.
Tip os via
med ”Ugens Grin” i emnefeltet. Bliver dit bidrag udvalgt, kommer det med i mandagens nyhedsbrev.
Ærlighed og renlighed
Tillid er en æressag
En snu sælger
Mercedes-fidusen
Supersælgeren
Efter julefrokosten
Definitionen på kapitalisme
Ugens grin: Opsøgende salg
En god forretningsstrategi
En velklædt skatteopkræver