23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Carlsbergs russiske eventyr

Carlsberg kan gå hen og få så stor succes i Rusland, som Anheuser-Busch har haft i USA de sidste 20 år.

I midten af 1980'erne sad Budweiser på 35 pct. af markedet i USA og 15 år senere havde øl-giganten erobret halvdelen af markedet. Fortsætter Carlsberg sin østeuropæiske storoffensiv, varer det måske kun 10 år, før hver anden pilsner, der sælges i Rusland, kommer fra det danske bryggeri.

- Vi kan trin for trin øge andelen i både volumen og værdi i Rusland. I en del år fremover, og jeg vil sige mange år fremover, kan vi øge indtjeningen i vores forretning år efter år. Det gælder især i Østeuropa. Det vil være trenden, og det er vi i stand til. Det skal vi gøre ved at kombinere value-management og effektivitet, siger Carlsbergs adm. direktør Jørgen Buhl Rasmussen til Børsen.

Kilde: Dagbladet Børsen

BREAKING
{{ article.headline }}
0.147