23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Uden tilsat sukker hitter: Easis øger

Den aarhusianske fødevarevirksomhed Easis kommer ud af 2015 med substantiel vækst.

Med et bruttoresultat på knap 12 millioner kroner mod 3 millioner kroner i 2011, har Easisi - det tidligere Isis- for alvor sat sig på landkortet som Danmarks førende fødevarevirksomhed indenfor kategorien uden tilsat sukker.

Forklaringen skal findes

i en konstant udvidelse af produktkategorierne og produktporteføljen med op til 20 nye produktlanceringer per år, der går på tværs af kategorier som slik, snacks, morgenmadsprodukter, bagning, is og sukkererstatninger.

- Vi arbejder konstant på at udvikle nye produkter, hvor vi arbejder med et reduceret sukkerindhold sammenlignet med lignende, almindelige produkter. Og fordi vi sætter smagen først, oplever forbrugerne vores produkter som et konkurrencedygtige alternativ til de produkter der er tilsat sukker, siger direktør i Easis, Thomas Møberg.

Nye målgrupper baner vejen

Med et øget fokus på sundhed bredt i befolkningen har EASIS desuden flyttet sig fra at være et brand målrettet diabetikere til at være et brand for en langt større gruppe:

- Vores forbrugere er i dag en meget bred skare, der ønsker at leve sundt eller sundere, end de gør nu. Dermed har vi også en stærk stemme blandt sportsaktive danskere eller dem, der ønsker at gå ned i vægt, eller blot holder øje med kalorieindtaget, siger Thomas Møberg.

Eksport som vækstområde

Easis, der i begyndelsen af april skiftede navn fra Isis til Easis for at undgå den politiske slagside, der fulgte med det gamle navn, satser nu på eksporten:

- Det er på eksportmarkederne, vi nu ser vores største vækstmuligheder, og eksporten vil derfor blive et nyt fokusområde fremadrettet samtidig med at vi naturligvis fortsat vil holde fast i vores gode relation til de danskere forbrugere, forklarer Thomas Møberg, som udpeger England som et marked, hvor der er et stort fokus på mindre sukker i kosten blandt forbrugerne.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.074