23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Lavkonjunktur gavner fødevarebranchen

Trendforsker mener, at de økonomiske krisetider får mennesket til at søge tilflugt i maden. Dermed er lavkonjunktur et godt afsæt for de virksomheder, der forstår at give forbruegrne ”value for money”.

Jakob Søndergaard, trendforsker og projektdirektør for Pej Gruppen mener, at udvalgte virksomheder inden for fødevarebranchen kan tjene mange penge på den økonomiske lavkonjunktur.

To tendenser kommer til at sætte den fremtidige dagsorden; »value for money« og tryghed, fortæller trendforskeren til Børsen.

Han forklarer, at de virksomheder, der forstår at udnytte det, vil stå stærkt i konkurrencen om forbrugernes penge.

Det er især de velkendte klassiske mærker, som Coca Cola, Heinz og Tulip, der vil drage fordel af de trange tider, mens eksklusive produkter fra nicheproducenter, vil gå en hård tid i møde, lyder hans vurdering.

Kilde: Dagbladet Børsen

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web04