23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Bedre sommervejr godt for Royal Unibrew

Også kampagne i Finland med til at øge indtjeningen

Helt som forventet lykkedes det Royal Unibrew at øge både omsætningen og indtjeningen i første halvår af 2016.

Det konstaterer bryggerikoncernen i sit halvårsregnskab, som viser, at nettoomsætningen steg med otte procent og nåede op på knap 3,2 milliarder kroner, næsten 200 millioner mere end i samme periode sidste år. Nettoresultatet blev på 364 millioner kroner mod 322 millioner i første halvår 2015.

Ifølge Royal Unibrew er det ikke mindst bedre vejr i Nordeuropa end i 2015, det udvidede samarbejde med PepsiCo i Danmark og Baltikum samt en ekstraordinær kampagneaktivitet i Finland, der har været med til at skabe de forbedrede resultater.

- Vi er tilfredse med det forsat positive momentum i omsætning og indtjening på trods af udfordrende markedsforhold på flere markeder. Det er drevet af en stærk kommerciel agenda samt et højt innovationsniveau, konstaterer administrerende direktør Henrik Brandt i regnskabet.

- Vi oplever, at forbrugere i dag er mere eksperimenterende og søger større variation, hvilket inden for craft-beer har ledt til succesrige mærkelanceringer i Danmark som Schiøtz og Lottrup sidste år og senest Albani Mosaic IPA og Tivoli Beer i år, tilføjer han.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|instance-web03