23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Carlsberg kæmper mod nye kinesiske piratkopister

Carlsberg har sat sine jurister på arbejde. De skal bekæmpe ny piratkopiering af den danske bryggerigigants produkter i Kina.










Det er i dag muligt, i tre kinesiske provinser, at købe en øl, der er en fusion af en Carlsberg- og en Corona-øl. Den kinesiske fusionsøl sælges under mærket Jiashibo, der oven i købet betyder Carlsberg. Carlsberg kæmper også med flere lokale kinesiske bryggerier, som snyder ved at hælde deres eget øl på Carlsberg-flasker. Den danske bryggerigigant har desuden fundet ud af, at man i Malaysia kan købe falske nøgleringe med Carlsberg-logo samt trøjer fra den engelske premier league-fodboldklub Liverpool, hvor Carlsbergs logo pryder brystet.

Kilde: Dagbladet Børsen

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125