23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Trods ildelugtende image: Dansk And tror på julehandlen

Ny direktør synes, at "det går fornuftigt"

Med Mortens aften og julen lige for døren, bliver der lige nu slagtet ænder på højtryk hos Dansk And i Struer.

Virksomheden måtte sidste år trække et parti ildelugtende ænder tilbage op til juletid. Alligevel ser virksomheden optimistisk på fremtiden.

Siden skandalen har den investeret et tocifret millionbeløb i nyt inventar, der skal forbedre fødevarevirksomheden. Dermed er virksomheden klar til højsæsonen, fortæller den administrerende direktør i Dansk And, Per V. Møller, til DR P4 Midt & Vest.

- Jeg synes, det går fornuftigt. Vi har en god plan for 2016, hvor vi har sat ind på de væsentligste nøgleområder, siger Per V. Møller, der tiltrådte som ny direktør i juli.

Lang tid

Det kan få store konsekvenser for en virksomhed at ende på forbrugernes sorte liste, og især når det gælder fødevarer er mange hurtige til at dømme på de sociale medier.

Men Dansk And har ifølge brandingekspert Nikolaj Stagis god grund til at håbe, at forbrugerne har glemt alt om dårlige ænder, når julemenuen skal besluttes.

- Dansk And har jo især højsæson op til jul, og det vil sige, at for manges vedkommende er der gået lang tid siden, man købte en dårlig and, til,at man skal købe en and igen, siger han til DR P4 Midt & Vest

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125