23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fed dansker hitter som sodavand

Skævt og humoristisk univers virker for øko-vanden Fatdane

Det københavnske mikrobryggeri Fatdane har på kort tid fået godt fat i sodavandsmarkedet med en økologisk sodavand, der også hedder Fatdane.

Også fra udlandet er der interesse i den fede dansker, skriver Dansk Markedsførings hjemmeside, markedsforing.dk.

Sodavanden er brygget med nordiske ingredienser, fri for farvestoffer og med lavt sukkerindhold. Efter at den i maj kom i handlen hos 7-Eleven, er store kæder som Bilka, Føtex Food og Q8 også kommet på forhandlerlisten, og der er kommet henvendelser fra blandt andet Schweiz, Singapore og Australien, skriver hjemmesiden.

Et modigt produkt

- Fatdane er et modigt produkt, når man ser, hvad der er på hylderne af økovarer og sodavand generelt. Kommunikationsmæssigt ville vi gerne bevise, at økologi godt kan serveres i et skævt og humoristisk univers, og ikke mindst at sodavand godt må være fat, naturlig og ærlig -  i stedet for light og fuld af kemi, siger Fatdanes grundlægger, Brian Hougaard, til Dansk Markedsføring.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.048