23948sdkhjf

Udfordrende tid for Fairtrade-produkter

Krisen vil komme til at kunne mærkes på de socialt ansvarlige produkter, siger Judith Kyst, der er generalsekretær i Fairtrade-mærket Danmark.
Selvom Fairtrade-produkter har vundet stor indpas hos danskerne er det alligevel pengepungen der bestemmer, hvad der kommer indkøbskurven i disse tider. Derfor forudser man hos Fairtrade-mærket Danmark, at der er hårde udsigter for producenterne:

- Den store udfordring nu ligger i at udvikle fairtrade fra en trend til noget mainstream, noget blivende. Vi ser gerne, at fairtrade bliver lige så mainstream som økologi er, men det kræver, at der bliver taget store spadestik, udviklet en masse nye produkter og flyttet store volumener, siger Judith Kyst til Berlingske Business.

Men detailhandlen kan blive en bremsekolds, mener konsulent ved Retail Institute Scandinavia, Kapser Baldvinsson:

- Detailhandlen tøver formentlig lidt med at tage nye produkter ind for tiden. Det kan være farligt for dem at satse på nye varer, når forbrugerne er lidt tilbageholdne og det kan selvfølgelig godt få en negativ betydning for nogle af Fairtrade-producenterne.

Kilde: Berlingske Business

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094