23948sdkhjf

Trecifret millioninvestering skal endevende alle Coca-Colas flasker

I dag kender danske forbrugere især Coca-Cola fra plasticflasker i størrelser som en halv liter og halvanden liter, men det står foran en omvæltning, beskriver Berlingske Business.

Med et trecifret millionbeløb vil den amerikanske sodavandsgigant gennemføre den største emballageforandring i mærkets danske historie.

Også en større forandring end i starten af 90'erne, hvor plasticflasken med halvanden liter afløste glasflasken med én liter.

Tiltaget sker lidt sent i Danmark, som er sakket bagud i forhold til andre lande. I Danmark har Coca-Cola været låst fast af et system med få, faste diameterstørrelser.

- Vi har brug for en langt større fleksibilitet, end vi har i dag, for at passe til langt flere forbrugssituationer. Vanerne hos forbrugerne ændrer sig og går mod flere mindre flaskestørrelser. Tankegangen om one size fits all er forældet, siger Charlotte van Burleigh, dansk Coca-Cola direktør.

Det betyder, at enlitersflasken vender tilbage som en plastflaske. Charlotte van Burleigh kalder den for "mere charmerende end de store tolitersflasker."

Investeringen i en helt ny emballagestruktur vil koste mellem 150 og 200 mio. kroner, skriver Berlingske Business.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125