23948sdkhjf

Dansk modermælkserstatning med stadig større Kina-succes

Siden opstarten af salg i Kina for fire år siden har Mille, en dansk producent af modermælkserstatning, oplevet en kraftig vækst på det kinesiske marked.

Omsætningen i Kina er fordoblet hvert år i løbet af 3 år, og hos Mille tror man, at det skyldes det gode rygte, man som dansk virksomhed får på grund af de strenge krav til kvalitet, miljø og dyrevelfærd, der er i Danmark.

- Mille Food værner derfor om de værdier, som Landbrug & Fødevarer samt Mejeriforeningen står for, og vi forsøger at sprede disse til det kinesiske marked. Mille’s danske rødder er således en kæmpe gevinst på det kinesiske marked, da forbrugerne ganske enkelt føler sig trygge ved produkterne, siger Axel Castenschiold, som er bestyrelsesrepræsentant og medstifter af Mille.  

Det har haft afgørende betydning for Mille, at man har etableret en lokal salgsenhed i Kina, tror han.

- Det er naturligvis utrolig positivt at den kinesiske forbruger øjensynligt tager godt imod vores produkter. Vores vigtigste opgave er blot at sikre vores produktion kan følge med den stigende efterspørgsel i fremtiden.

I øjeblikket bliver alle Mille-produkter produceret, pakket og forseglet af Arla Food.  Fra efteråret 2017 starter Mille Food egen produktion i Hundested. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.149