23948sdkhjf

Eksportoptimisme blandt danske øko-virksomheder

Flere virksomheder er vendt hjem fra BioFach 2010 med nye, seriøse kontakter og masser af optimisme.
De danske virksomheder, som deltog på BioFach, er kommet hjem med mange nye kontakter i bogen og positive forventninger til eksporten i 2010.

For Dansk And ApS og Rose Poultry har en af kontakterne allerede båret frugt.

De har netop sendt de første sendinger af sted til nye kunder i Frankrig, oplyser Økologisk Landsforening.

Salg i øko-andelever
- Frankrig har verdens største produktion af ænder, så det svarer lidt til at sælge sand i Sahara. Men ikke desto mindre var de meget interesserede i vores økologiske andelevere, så vi har netop sendt de første to sendinger af sted, fortæller Martin Daasbjerg, daglig leder af Dansk And.

Deltagelsen på BioFach resulterede i kundekontakter hele kloden rundt.

Næsten alle europæiske lande viste interesse, men også indkøbere fra blandt andet Kina, Japan, Brasilien, Sydafrika og Canada har henvendt sig til firmaet.

Øl med valnød
For Nils Ørum-Nielsen, administrerende direktør for Rise Bryggeri, giver deltagelsen på BioFach 2010 også anledning til optimisme efter en økonomisk hård tid.

Rise Bryggeri har sidste år solgt 25 procent mindre i Danmark end i 2008, men samtidig har de solgt tilsvarende mere i udlandet - og det er især deres økologiske øl, som sælger godt.

Derfor er de udenlandske kontakter altafgørende, og der var især stor interesse for bryggeriets nye økologiske øl med valnød.

Messe kan redde bundlinjen
- Der er ingen tvivl om, at BioFach er årets vigtigste messe. Deltagelsen på sidste års BioFach gav os troen tilbage, og dette års deltagelse har givet os yderligere vind i sejlene og kan forhåbentlig være med til at redde vores bundlinje, siger Nils Ørum-Nielsen til Økologisk Landsforening.

Han har i år fået nye henvendelser fra blandt andet Italien, Spanien, Tyskland og Holland.

BioFach tiltrak i år 43.500 besøgende.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141