23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ny direktør i Kraft Foods Danmark

Anders Kjekstad er udnævnt til ny Managing Director. Han er en rigtig Kraft-mand, der har problemer med at spise konkurrenternes produkter.

Anders Kjekstad (38 år), tiltræder stillingen som ny Managing Director for Kraft Foods Danmark den 1. juni 2010.

Kjekstad kommer fra en rolle som National Sales Manager for Kraft Foods Norge.

Han er uddannet civiløkonom fra BI i Oslo, og har været i Kraft Foods siden 2003. Han har tidligere haft forskellige salgs-, marketing- og lederroller i IBM og D’Arcy.

I Kraft Foods har han blandt andet haft ansvaret for ICA Norge som Customer Business Manager.

De sidste fire år har han som salgschef været en stærk bidragsyder til særdeles gode resultater for virksomheden i Norge.

Spændende mulighed

Managing Director for Kraft Foods Norden, Krister Zackari, påpeger at virksomheden de sidste år har haft en positiv udvikling i Danmark, som der nu skal bygges videre på.

- Vort fornemmeste mål er at drive fortsat vækst for forretningen her i landet. Kjekstad er meget dygtig til kombinationen af strategisk og operativt ansvar, derudover har han betydelig erfaring med ændrings- og omstillingsprocesser. Det sidste bliver meget vigtigt med tanke på den sammenlægning med Cadbury, som vi lige nu står overfor, siger Zackari.

Selv siger Kjekstad, at han er ydmyg i forhold til de udfordringer som ligger i rollen, og at han ser frem til at bygge videre på den stærke danske organisation.

- Det er meget spændende at få muligheden for at være med til at skabe det nye Kraft Foods i Danmark, siger han.

Tillid til mærkevarer

For Kjekstad er det vigtigt, at virksomhedernes mærkevarer har en unik position på det danske marked, med mange muligheder for videreudvikling.

- Jeg har en stor tro på vores medarbejdere og de kendte mærkevarer, vi har. Det er endda gået så vidt, at jeg har problemer med at spise konkurrenternes produkter, og jeg bruger altid lang tid, når jeg selv foretager indkøb, fordi jeg bare må checke om alt nu også er kommet frem til butikken, siger Kjekstad.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063