23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Billigere bøffer giver bonus

Jensen’s Bøfhus-koncernen satte prisen på bøffer ned i 2009, og det forbedrede indtjeningen med 54 millioner kr.

Jensen’s Bøfhus satte sidste år priserne på spisekortet ned for at få flere kunder.

Omsætningen steg fra 725 til 754 millioner kroner, og indtjeningen gik fra et underskud før skat på 34 millioner til et overskud på 20 millioner kroner.

Det skriver Fyens Stiftstidende.

Der blev også genforhandlet leverandøraftaler, så omkostninger til råvarer faldt med 22 millioner kroner til 254 millioner.

Tilfreds med resultat

- Første kvartal af 2010 viser ifølge Danmarks Statistik, at omsætningen i restaurationsbranchen er på niveau med 2007. Derfor kan vi være tilfredse med vores resultat sidste år, siger økonomidirektør i koncernen Jesper Rosener til Fyens Stiftstidende.

Jensen’s Food Group består også af Jensen’s Foods A/S, der sælger bl.a. saucer, spareribs og færdigretter til detailhandlen. Den del af koncernen omsætter for cirka 200 millioner kroner.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.13