23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Øko-nakkekoteletter sælger godt i Aldi

Friland har stor succes med at sælge nakkekoteletter fra økologiske frilandsgrise til Aldi-butikkerne i Tyskland.

Tyske discount-kunder har denne sommer mulighed for at lægge økologiske nakke-koteletter på grillen.

For Aldi markedsfører nakkekoteletter fra Friland som en af sommerens grillvarer, skriver Friland Nyt.

Marinering i Tyskland

Friland har vinteren igennem nedfrosset store mængder økologiske nakkekoteletter, og de leveres nu løbende til marinering hos en underleverandør til Aldi.

Direktør Jürgen Hansen i Friland J. Hansen, som er Frilands tyske datterselskab, siger at salget går overraskende godt.

Producenten af økologisk svinekød var forberedt på at levere 100 tons nakkekoteletter, men allerede i starten af juni er der leveret 120 tons økologiske nakkekoteletter til marinering.

Markedet vokser

Frilands tyske datterselskab Friland J. Hansen GmbH i Kiel har i øvrigt netop fejret 10 års jubilæum.

I 2006 blev virksomheden købt af Friland A/S og har siden udvidet aktiviteterne, blandt andet ved at varetage slagtning og opskæring af økologiske grise i Tyskland samt siden 2009 at have ansvar for hovedparten af Frilands eksportaktiviteter i Europa.

- Det europæiske marked for økologisk kød vokser hele tiden, og sammen med Friland i Danmark kan vi i dag glæde os over, at være blevet Europas førende udbyder af økologisk kød. Det glæder jeg mig til sammen med mit team af medarbejdere at udvikle i de kommende år - til økonomisk glæde for landmændene og økologisk glæde for miljøet, siger stifter Jürgen Hansen til Friland Nyt.

Selskabet har i dag syv medarbejdere.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078