To unge danskere satser på kokosvand

De har selv været med til at tilpasse smagsvarianterne det danske marked

To unge københavnere, Philip Lindgaard og Anders Hviid Petersen, har ambitioner om at skubbe Red Bull og Coca-Cola af pinden på markedet for læskedrikke. Og det vil de gøre med økologisk kokosvand.

I samarbejde med den engelske virksomhed C7Brands er de gået i gang med at sælge en ny type kokosvand med navnet Coco Fuzion100, som fås med og uden brus og i fire smagsvarianter.

- Vi har selv været med til at udvikle og vælge de varianter, som vi tror vil passe godt til det danske og skandinaviske marked. Og emballagen har vi også fået tilpasset det skandinaviske marked, fortæller Philip Lindgaard til Food Supply.

Sammen med Anders Hviid Petersen fik han ideen om at lancere kokosdrik i Danmark, da de to sidste år skulle i praktik på deres bacheloruddannelse. De fik lov til at tage praktikopholdet i deres egen virksomhed, som de etablerede til formålet - en virksomhed, som importerede kokosvand via et samarbejde med C7Brands.

- Dengang var det et produkt, som kom fra USA, men det var ikke økologisk og var ikke så godt, da det var lavet af koncentrat, nævner Philip Lindgaard.

- Danskerne har ikke vænnet sig til kokossmagen endnu, men vi har nu fået udviklet produkter med en smag, der passer bedre til de danske smagsløg, supplerer Anders Hviid Petersen.

Ansat på fuld tid
C7Brands var så glade for samarbejdet med de to unge danskere, at de nu er ansat på fuld tid som henholdsvis salgschef og marketingchef i Skandinavien for Coco Fuzion100-produkterne, som bliver fremstillet i Vietnam.

Drikken er ikke tilsat sukker og indeholder ifølge Philip Lindgaard kun den energi, som findes naturligt i kokosnødden. Dog er der tilsat fem procent frugtjuice i varianterne med smag af henholdsvis lime, mango og hindbær. Den fjerde variant er med naturlig kokossmag.

Ifølge de to iværksættere er kokosvand et oplagt alternativ til både traditionelle sodavandsprodukter og energidrikke - ikke mindst fordi kokosvand indeholder helt naturligt fem elektrolytter, som i stigende grad tilsættes unaturligt i andre drikke.

- Kokosvand er langt sundere end andre læskedrikke. Desuden giver det din krop naturlig energi, og det er bevist, at det hjælper kroppen med at hydrere hurtigere og naturligt stabilisere din væskebalance. Og så gør det underværker mod tømmermænd, bemærker Anders Hviid Petersen.

De to makkere mener under alle omstændigheder, at potentialet også i Danmark er enormt. De peger på, at ifølge en rapport foretaget af analysefirmaet Technavio lå indtægterne fra globalt salg af kokosvand i 2014 på mere end ni milliarder kroner - og at det tal forventes at stige til over 28 milliarder kroner frem mod 2019.



Hold dig opdateret med Food Supply DK

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Usædvanlig læskedrik klar i Nexø

Ugens rokader i bestyrelser og direktioner

Glyngøre Shellfish frygter for livet

Bagerprodukter går som varmt brød

Eksperter lærer fra sig om emballage

Arla-bøvl rammer nu kølediskene

Vilsund satser på kvalitet og bæredygtighed

Ny teknologi skal sikre, at Vilsund Blue fortsat kan være med i toppen af markedet for muslinger på verdensplan

Carlsberg-direktør ny formand hos DI Fødevarer

Søren Brinck erstatter Rynkebys Jørgen Dirksen

Økologiske muslinger på line

- Der er plads til masser af nye produkter

Fødevarefolk blev klogere på fremtidens marked, hvor spild- og specialprodukter bliver stort

Flensted bygger til for 25 millioner

Udvidelse skal give plads til helt nye produkter

Hospitalsscanning kan nu rykke ud i fødevarebranchen

- Vi ser et kæmpepotentiale i fødevarebranchen

Mejerieksporten buldrer derudad

Ny rekord i årets første seks måneder

Nordjyske kokke sejrede i København

Fødevareklyngen klar med ny forskningsstrategi

International Food Contest sætter smag i højsædet

Konservesfabrik klar til at score kassen

Bornholmsk mad overtager et fly

2

Kendt chefkok er stoppet på berømt hotel

Dina har overtaget et kæmpestort køkken

To firmaer laver ny fælles-chokolade

- Digitalisering er fødevareklyngens guldæg

Dansk Cater omrokerer

Coop klar med måltidskasser

Ordre ud af det blå

Eksport fylder for lidt blandt iværksættere

Rotte lukker Aalborg Street Food

Møl-bøvl driller brødproducent

Billund Aquakultur slår igennem i USA

Hemmelige tal: Coop taber millioner på dagligvarekæder

Spiritus-importør sætter milliard-rekord

Lidl ændrer emballage efter forbrugerstorm

Uge 36: Ind og ud af branchens bestyrelser og direktioner

Burgeren fejrer 40 års jubilæum i Danmark

Cocio med global appel

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Undgå tunge omkostninger med UV-teknologi

Har du udfordringer med emballage til e-handel?

HI 2017

Rejsegilde på seks nye haller i Lindø Industripark

NY VIDEO: Fordelene ved ManSafe SRL faldblokke på ét minut

Dagsprisen på Gaspoint Nordic

Pilz har ansat Søren Jauernik som maskinsikkerhedskonsulent

Oplev en verdensnyhed!

Nyeste pip fra 3D-print ekspert

Så kan bakterier, vira og svampesporer godt pakke sammen

Lenze udvikler løsninger til næste generation af lagerhåndteringssystemer

Mød RMIG på hi17

LEO LOCATIVE er effektiv og enkel varetransport!

Ara-El præsenterer Lovatos knap- og switchserie

Invitation til HI - Messe

NYHED! 70 - 80L ”RECYCLING AFFALDSSPANDE” - Sensorstyret - Udført i kraftig rustfrit stål.

Den nye Pro One blæsepistol reducerer støjniveauet med op til 69%

Kapselpåsætter fra Trepak International AB

Har du styr på EMC i din tavle.

Skab din næste forretningsídé i fællesskab

Oplev automatiseret 3D scanning på hi17

Hewikut A/S Microcement

Tysk bryggeri skaber idelle & hygiejniske forhold med affugtning

CO2 neutralt website

Sanistål satser på markedet for blankt stål

Send til en kollega

0.235