23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

DLG i samarbejde med Dragsbæk

DLG Food indleder samarbejde med Dragsbæk Gruppen for at udvikle og afsætte flere vegetabilske olier til Skandinavien og Tyskland. Målet er en omsætning på 250-300 mio. kr.

DLG Food og det Orkla-kontrollerede Dragsbæk Gruppen i Thisted, danner per 1. oktober et nyt selskab, der er ejet 50/50 af de to parter.

Det sker ved, at DLG køber 50 pct. af aktierne i selskabet Bast, som er ejet af Dragsbæk Gruppen. Herefter skifter det nye fællesejede selskab navn til Pureoil, skriver Børsen.

Det sker i en naturlig forlængelse af et mangeårigt kunde-leverandør-samarbejde.

Forskellige kompetencer

Mens DLG Food er stærke på den produktionsteknologiske del af rapsolieproduktionen har Dragsbæk kompetencerne til at tappe det på flasker og markedsføre det til foodservice-sektoren og detailhandlen.

Målsætningen er at nå en omsætning på 250-300 mio. kr. i løbet af nogle få år.

I spidsen for Pureoil sættes Francis Craik som topchef, skriver Børsen.

Dragsbæk producerer blandt andet margarine og blandingsproduktet Bakkedal.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.142