23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Netto er mest populær

Discountkæden har skubbet Føtex af førstepladsen og er nu den dagligvarekæde, der har det bedste image. Irma har den største fremgang.

En måling foretaget af YouGov Zapera for Berlingske Business viser, at Netto-kæden det seneste halve år har verfet den tidligere etter, supermarkedskæden Føtex, af førstepladsen.

Netto går dog tilbage på point, men da Føtex falder endnu kraftigere, kan discountkæden alligevel sætte sig på imagetronen, skriver Business.

Stor afstand til andre

Lars Gylling, der er direktør for You¬Gov Zapera, som står bag målingen, understreger, at der er rigtig langt ned til nærmeste konkurrent.

- Netto er den discountkæde, som ligger bedst, når vi beder folk vurdere kvalitet, og de er i en klasse for sig selv, når det gælder det parameter, vi kalder value for money, og vi ser, at Netto har distanceret sig klart fra hovedkonkurrenten Fakta for ikke at tale om de andre discountbutikker, siger han til Business.

Irma-kæden kan glæde sig over at være nummer tre på imagelisten og samtidig have den største fremgang over det seneste halve år.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063