23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Lidl lancerer ny dansk offensiv

Efter fem år må den tyske discountkæde indse, at det har været vanskeligere end forudset at få kunder i butikkerne. Nu lanceres ny offensiv i hovedstadsområdet.

Særligt hovedstaden har vist sig som en stor udfordring for Lidl, der nu ruster sig til en ny offensiv på det københavnske discountmarked.

Ifølge Lidls danske direktør Finn Tang er hovedstadsområdet nemlig afgørende i slaget om discountkunderne.

- Derfor satser vi kraftigt på at åbne flere butikker i hovedstadsområdet, hvor vi fremover håber at kunne åbne fem-seks stykker om året, siger Finn Tang til Børsen.

For mange tyske varer

Ifølge Finn Tang har kæden måttet justere sit koncept til de særlige vilkår i København.

Danskerne har generelt været skeptiske over for Lidls mange egne varemærker, de såkaldte private label-produkter, og derfor har kæden også fået flere mærkevarer på hylderne.

- Vi er også tit blevet skudt i skoene, at vi har for mange tyske varer. Derfor har vi forsøgt at tilpasse vores sortiment til de danske forbrugere, siger Finn Tang til Børsen.

Ambitionen er at være danskernes foretrukne indkøbssted og Lidl arbejder på at åbne flest mulige butikker hurtigst muligt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|