Særligt hovedstaden har vist sig som en stor udfordring for Lidl, der nu ruster sig til en ny offensiv på det københavnske discountmarked.
Ifølge Lidls danske direktør Finn Tang er hovedstadsområdet nemlig afgørende i slaget om discountkunderne.
- Derfor satser vi kraftigt på at åbne flere butikker i hovedstadsområdet, hvor vi fremover håber at kunne åbne fem-seks stykker om året, siger Finn Tang til Børsen.
Ifølge Finn Tang har kæden måttet justere sit koncept til de særlige vilkår i København.
Danskerne har generelt været skeptiske over for Lidls mange egne varemærker, de såkaldte private label-produkter, og derfor har kæden også fået flere mærkevarer på hylderne.
- Vi er også tit blevet skudt i skoene, at vi har for mange tyske varer. Derfor har vi forsøgt at tilpasse vores sortiment til de danske forbrugere, siger Finn Tang til Børsen.
Ambitionen er at være danskernes foretrukne indkøbssted og Lidl arbejder på at åbne flest mulige butikker hurtigst muligt.
