23948sdkhjf

20 mio.kr. om året for bedre omdømme til Landbrug & Fødevarer

En ny kampagne skal vise, hvordan landbrugs- og fødevareerhvervet skaber værdi for det danske samfund. Projektet ventes at koste 20 millioner årligt.
Landbrug & Fødevarer arbejder med planer om fra årsskiftet at gå i luften med et nyt projekt, der skal vise, hvad erhvervet kan og vil. Kampagnen skal skabe en bedre dialog mellem erhvervene og det øvrige samfund og sikre, at en bredere del af danskerne ved, hvad landbruget er og står for.

- Vi vil med kampagnen gerne vise, at erhvervet byder på mange positive historier. Det er der ikke bred opmærksomhed om, og det vil vi gerne have ud til dem, der normalt ikke er interesserede i vores sektor, siger formand i Landbrug & Fødevarer Michael Brockenhuus-Schack.

Tre år
Bestyrelsen i Landbrug & Fødevarer nikkede tirsdag til hovedlinjerne i projektet, og det er tanken, at omdømmeprojektet skal køre tre år.

- Projektet indeholder en kæmpe involverende fase, som allerede er skudt i gang med møder blandt vores medlemmer. Vi arbejder stadig med at få projektet i søen, og håber at vi kan fortælle, hvad det skal omfatte på Primærdelegeretmøde i november, siger Michael Brockenhuus-Schack.

Positivt bidrag
Projektet og kampagnen handler også om landbrugets rolle i fremtiden og hvilke veje erhvervet kan gå.

- Vi kan være med til at løse en række af samfundets store udfordringer, og når danskerne får det at vide, vil de vise større forståelse for, hvilke vilkår erhvervet har brug for, siger Michael Brockenhuus-Schack og uddyber:

- Vi skal hele tiden have fokus på, hvor vi skal gøre det bedre – både som sektor og hos den enkelte landmand. Man kan ikke købe et godt image, men man kan sagtens fortælle, hvordan vi bidrager til samfundets udfordringer, vækst og beskæftigelse, siger han.

Den samlede udgift for projektet ventes at være i størrelsesordenen 20 millioner årligt.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078