23948sdkhjf

Danskere brander sig over for 400.000 tyskere

Internationale Grüne Woche i Berlin får igen i 2018 en dansk fællesstand

Når verdens største fødevaremesse – Internationale Grüne Woche i Berlin – 19. januar slår dørene op for publikum, bliver det igen med en dansk fællesstand arrangeret af eksportkonsulentvirksomheden New Nordica.

New Nordicas stifter og ejer, Niels Nørskov, forventer, at op mod 30 store, mellemstore og mindre virksomheder vil købe sig ind på den danske fællesstand i 2018 - enten ved at få deres egen stand i standen, ved at deltage i en regional stand eller ved at sikre sig et par hylder i det butiksområde, der også er en del af konceptet. Det hele under sloganet Mit Liebe aus Dänemark.

- 2018 bliver tredje år i træk, New Nordica sætter en dansk fællesstand op dernede, efter der ikke havde været nogen i 19 år. De foregående to år er det gået rigtig godt, og vi har fået nogle erfaringer, så vi nu kan finjustere vores set-up, siger Niels Nørskov.

Produkttest
Han nævner, at ud over branding kan virksomhederne også bruge Grüne Woche til at teste deres produkter på det tyske marked og få kontant afregning på, om forbrugerne er interesserede eller ej. Desuden kommer der hvert år omkring 90.000 branchefolk, herunder indkøbere fra små og store grossister og kæder.

Blandt de danske deltagere bliver for andet år i træk flødebolleproducenten Elvirasminde, som kommer for at sælge sine Samba-flødeboller.

- For os handler tilstedeværelsen dernede især om branding. Der er jo 400.000 mennesker, som går gennem hallerne, og det er rigtig meget værd, at de ser vores produkt og har mulighed for at købe det, forklarer bestyrelsesformand og eksportdirektør Esben Karstensen

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094