- Unge forbrugere vil begejstres og overraskes

| Af Morten Vittrup Lund | Tip redaktionen om en historie

Forbrugerne efterspørger nye emballager og nye smage

Der var engang, hvor en Cocio groft sagt kom i én variant og med en kapsel, der krævede en oplukker.

Det var dengang. Cocios sortiment rummer i dag over ti forskellige varianter, fra en lightversion over Cocio-milkshakes og energidrikke til en variant med ekstra mørk chokolade.

For i takt med, at forbrugermønstrene ændrer sig, er Cocio nødt til at tænke i både nye smage og nye emballager for at give især de unge forbrugere mellem 18 og 30 den oplevelse, de forventer, lyder det fra marketingdirektør Mikael Horsbøll.

- Det ligger i de her unge menneskers DNA at skulle begejstres og prøve noget nyt hele tiden, så det er super vigtigt for os at lancere nye varianter ude i butikkerne og skabe noget synlighed - eksempelvis i form af konkurrencer og aktiviteter.

Som eksempel lancerer Cocio i anledning af sin 66 års fødselsdagsfest i år en konkurrence, hvor man an vinde en drømmerejse af den legendariske Route 66 tværs gennem USA.

Forbrugerne holder fast i glasflasken
Med et forbrug, der i stigende grad rykker med forbrugerne ud på tankstationer og 7-Eleven’s, er der dukket flere mindre flasker op i Cocios sortiment de senere år i form af 27 og 40 centiliters flasker, der bedre passer til behovet, når man er på farten.

- Mindre flasker og dåser bliver et vigtigere og vigtigere segment, fordi forbruget flytter sig til on the go. Men i Danmark ser vi stadig forbrugere, der køber de store flasker med hjem, understreger Mikael Horsbøll.

I bryggerikredse er det velkendt, at de yngre forbrugere i stigende grad køber deres øl på dåse frem for på flasker, men samme bevægelse ser Cocio ikke på sit marked.

- Forbrugerne holder fast i glasflasken. Men i vores tilfælde handler det også nok om drikkeoplevelsen - den er simpelthen bare bedre med en flaske.

Dog tilføjer Mikael Horsbøll, at Cocio sidste år lancerede en fourpack-emballage med fire dåser på tankstationerne, som indtil nu har været en stor succes.

Vil undgå for tunge omstillinger
- Men så mange forskellige varianter og emballager må vel også stille nogle krav til jeres produktion og supply chain?

- Det har naturligvis en indvirkning på vores produktion og forsyningskæde i og med, at der er flere omstillinger, ingredienser samt pakkeformater, vi skal kunne håndtere. Det stiller klart krav om, at vi skal være mere fleksible, men samtidig holde en høj effektivitet, siger Mikael Horsbøll.

Han tilføjer, at Cocio eksempelvis uanset flaskestørrelse arbejder med ens størrelser kapsler for at gøre omstillingen mellem forskellige serier så smidig som muligt.

På trods af at især de yngre forbrugere efterspørger nye smage og nye tiltag, står én ting dog helt fast, understreger marketingdirektøren. Smagen i den klassiske Cocio nyder stor popularitet, så den bliver der ikke pillet ved.

- Vi skal ikke begynde at pille ved den klassiske recept. Det er ikke mange, der kan tilbyde et produkt, der smager så godt med så få ingredienser i.



Hold dig opdateret med Food Supply DK

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Usædvanlig læskedrik klar i Nexø

Ugens rokader i bestyrelser og direktioner

Glyngøre Shellfish frygter for livet

Bagerprodukter går som varmt brød

Eksperter lærer fra sig om emballage

Vilsund satser på kvalitet og bæredygtighed

Ny teknologi skal sikre, at Vilsund Blue fortsat kan være med i toppen af markedet for muslinger på verdensplan

Arla-bøvl rammer nu kølediskene

Carlsberg-direktør ny formand hos DI Fødevarer

Søren Brinck erstatter Rynkebys Jørgen Dirksen

Økologiske muslinger på line

- Der er plads til masser af nye produkter

Fødevarefolk blev klogere på fremtidens marked, hvor spild- og specialprodukter bliver stort

Flensted bygger til for 25 millioner

Udvidelse skal give plads til helt nye produkter

Hospitalsscanning kan nu rykke ud i fødevarebranchen

- Vi ser et kæmpepotentiale i fødevarebranchen

Mejerieksporten buldrer derudad

Ny rekord i årets første seks måneder

Nordjyske kokke sejrede i København

Fødevareklyngen klar med ny forskningsstrategi

International Food Contest sætter smag i højsædet

Konservesfabrik klar til at score kassen

Bornholmsk mad overtager et fly

Dina har overtaget et kæmpestort køkken

2

Kendt chefkok er stoppet på berømt hotel

To firmaer laver ny fælles-chokolade

- Digitalisering er fødevareklyngens guldæg

Dansk Cater omrokerer

Coop klar med måltidskasser

Ordre ud af det blå

Eksport fylder for lidt blandt iværksættere

Rotte lukker Aalborg Street Food

Møl-bøvl driller brødproducent

Billund Aquakultur slår igennem i USA

Hemmelige tal: Coop taber millioner på dagligvarekæder

Spiritus-importør sætter milliard-rekord

Lidl ændrer emballage efter forbrugerstorm

Uge 36: Ind og ud af branchens bestyrelser og direktioner

Burgeren fejrer 40 års jubilæum i Danmark

Cocio med global appel

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Undgå tunge omkostninger med UV-teknologi

Har du udfordringer med emballage til e-handel?

HI 2017

Rejsegilde på seks nye haller i Lindø Industripark

NY VIDEO: Fordelene ved ManSafe SRL faldblokke på ét minut

Dagsprisen på Gaspoint Nordic

Pilz har ansat Søren Jauernik som maskinsikkerhedskonsulent

Oplev en verdensnyhed!

Nyeste pip fra 3D-print ekspert

Så kan bakterier, vira og svampesporer godt pakke sammen

Lenze udvikler løsninger til næste generation af lagerhåndteringssystemer

Mød RMIG på hi17

LEO LOCATIVE er effektiv og enkel varetransport!

Ara-El præsenterer Lovatos knap- og switchserie

Invitation til HI - Messe

NYHED! 70 - 80L ”RECYCLING AFFALDSSPANDE” - Sensorstyret - Udført i kraftig rustfrit stål.

Den nye Pro One blæsepistol reducerer støjniveauet med op til 69%

Kapselpåsætter fra Trepak International AB

Har du styr på EMC i din tavle.

Skab din næste forretningsídé i fællesskab

Oplev automatiseret 3D scanning på hi17

Hewikut A/S Microcement

Tysk bryggeri skaber idelle & hygiejniske forhold med affugtning

CO2 neutralt website

Sanistål satser på markedet for blankt stål

Send til en kollega

0.273