23948sdkhjf

Harboe afviste private label-kunder

Satser hellere på sine egne mærker
En dårlig sommer i Nordeuropa har sat sine spor i regnskaberne hos Harboes Bryggeri.

Skælskør-koncernen har måttet se sin omsætning falde med 6,5 procent i første halvår af det forskudte regnskabsår, der begyndte 1. maj.

Og selv om salget af egne brands steg, så faldt omsætningen på private label-segmentet, hvor andre sætter deres mærkater på øl og vand, som Harboe producerer.

- Sæsoneffekten påvirkede især vores store private-label-kontrakter, som i forvejen er under betydeligt pres på priserne, og det slår igennem på indtjeningen.

- Til gengæld oplever vi en fortsat fremgang i positioneringen og salget af vores egne nøglebrands på de internationale markeder, og det bekræfter vores strategiske prioritering af disse, siger administrerende direktør Bernhard Griese i en kommentar til regnskabet.

Prioriteringerne betyder, at man har sagt nej til nye private label-kunder for i stedet at bruge kapaciteten på egne mærker.

Omsætningen faldt fra 745 millioner kroner til 696 millioner kroner, og det slog som nævnt ovenfor også igennem på bundlinjen.

Koncernresultatet før skat faldt fra 35 millioner kroner til 10 millioner kroner.

/ritzau/
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078