Sverige er Cloettas største marked og aftager 85 pct. af virksomhedens samlede salg. Her har man i årets første kvartal haft et salg, der ligger 4 pct. over samme periode sidste år. Samlet set øgede Cloetta salget med 2 pct. fra 287 mio. svenske kroner sidste år til 293 mio. kr. i år.
Koncernens driftsresultat i første kvartal steg fra 44 mio. svenske kr. til 45 mio. svenske kr.
- Salget op til jul har været rigtig god og efterspørgslen på Cloettas populære Juleskum er atter øget, kommenterer Cloettas adm. direktør Curt Petri.
Efterårets lancering af Tarragona i de svenske dagligvarebutikker har også bidraget til den positive udvikling i salget, supplerer han.
Direktøren fortæller desuden, at det er vigtigt for Cloetta fortsat at højne effektiviteten i produktionen. De historisk høje priser på kakao har gjort, at man har været nødsaget til at lægge en prisstigning ind på udvalgte produkter. Det bliver derfor stadig vigtigt med nylanceringer, og Cloetta vil da også allerede i begyndelsen af 2011 introducere nye slikvarianter på markedet.
2011 bliver desuden startskuddet på en helt ny designlinje for Cloettas største varemærke, Kexchoklad.