23948sdkhjf

Tang-succes måske til Tyskland

Det har taget tid at få danskerne til at indse, at tang er fremtidens 'super food'. Men nu lysner det for iværksættervirksomheden Havets Spisekammer, der her i det nye år har indgået kontrakter med flere danske kæder og er tæt på en kontrakt med en tysk detail-virksomhed.
Siden opstarten i januar sidste år er der sket meget i den tomands-drevne nordjyske fiskevirksomhed, Havets Spisekammer.

- Vi har været igennem en periode hvor vi har skulle tilegne os det danske marked og samtidig haft stor fokus på udvikling samt markedsføring af vores produkter, forklarer Jesper Pedersen, som er den ene part i Havets Spisekammer.

Jesper Pedersen har gennem en årrække arbejdet med udvikling af foodprodukter, forretningsudvikling, markedsanalyser samt salg til det danske speciel- og detailmarked. Sidste år tog han sammen med kokken Tonny Kristensen chancen og startede op for sig selv.

Tang er et overset produkt!
Havets Spisekammer har til formål at udvikle en række nyskabende produkter med tang, som er tilpasset det danske marked.

- Vores filosofi med disse nye produkter er at lave sund og næringsrig kost, og samtidigt belyse hvor fantastisk og sundt tang er. Tang er, mener vi, et klart overset produkt i Danmark, så derfor tilbyder vi nu tang, der er tilberedt, så det passer til danske spisebord, lyder det fra de to iværksættere.

De to partnere mødte i starten megen skepsis for forretningskoncept, men sådan er det heldigvis ikke mere. Nu ved de fleste godt, at tang er fremtidens 'super food', dog skal danskerne have det ind i små bidder og dermed tager det tid at bearbejde, forklarer Jesper Pedersen.

I dag arbejder Havets Spisekammer sammen med flere store fødevarevirksomheder omkring udvikling og forarbejdning og produkterne sælges gennem danske detail- og cateringkæder, herunder Superbest, Irma og AB Catering. Og fra uge 4 påbegyndes en række kampagner med udvalgte kæder.

- Desuden er vi begyndt at lave speciel produktion til udvalgte kunder og samtidig afventer vi svar fra flere, som har vist interesse for et samarbejde, supplerer han.

Fokus på eksport
I 2011 bliver der også sat fokus på eksportmarkedet.

- Vi forventer at opstarte samarbejde med en større tysk kæde indenfor den næste måneds tid , og således ser vi meget positivt på 2011, røber Jesper Pedersen.

I februar tager de Havets Spisekammer på Tema 2011, hvor Jesper Pedersen og Tonny Kristensen vil præsentere nogle af virksomhedens nyheder. Seneste skud på stammen er frossen tang i 200 gr portions forpakning, hvilket har været et efterspurgt produkt inde for både detail og catering.



Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.096