23948sdkhjf

Lokale fødevareproducenter går sammen

Nyt samarbejde skal styrke Lollands og Falsters image
Med Bornholm som forbillede vil fødevareproducenterne på Lolland-Falster nu blive bedre til at sælge deres produkter. Landsdelen skal brandes via en ny markedsføringsstrategi.

Det skriver TV Øst på sin hjemmeside.

- Vi er landbrugsdelen i Danmark. Selvfølgelig er der også andre steder, men vi har virkelig den her fede, gode jord, som vi har tradition for at dyrke. Det skal vi blive meget bedre til at fortælle hernede, siger Rikke Fabienke, forretningschef for turisme hos Business Lolland-Falster, til tv-stationen.

Ideen er, at fødevarevirksomheder, landmænd og restauranter skal bidrage med lokale råvarer og specialiteter, som tilsammen skaber en stærk grundfortælling om øerne. En grundfortælling, som skal være sydhavsøernes nye brand.

Cirka 60 fødevareproducenter og andre erhvervsdrivende fra Lolland og Falster er med på ideen, og de har tilmeldt sig tre workshops, hvor de blandt andet får undervisning i brugen af den fælles grundfortælling, oplyser TV Øst.

Det nye projekt er et samarbejde mellem Business Lolland-Falster og Dansk Kyst- og Naturturisme under navnet "Signaturoplevelser Lolland-Falster".
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.14