23948sdkhjf

Nu ruller det - Daloon inde i massiv vækst

Direktør forventer det bedste resultat i årevis

Bekymringerne var store hos Daloons ansatte, da virksomheden i december 2015 blev købt af Izico Food Group fra Holland. Izico Food Group var på det tidspunkt en af Daloons største konkurrenter, og derfor frygtede mange, at Daloons Nyborg-site eventuelt måtte lukke eller neddrosle med nedskæringer og fyringer til følge.

Frygten var heldigvis ubegrundet. Her to år efter overtagelsen har Daloon fået endnu mere gang i hjulene, udvider produktionen og ansætter endnu flere folk.

Efter at Izico købte Daloon, er der kommet nye kræfter til den fynske forårsrulle-producent. Det drejer sig blandt andet om virksomhedens nye direktør, Peder Andersen, og plant manager Jens Kjær.

Peder Andersen blev hentet til stillingen som ny direktør for Daloon og kom fra en stilling som direktør for Bonduelle Nordic, der er kendt for sine dåsemajs.

- Izico har investeret massivt i produktionsanlægget her i Nyborg for at kunne øge produktionen yderligere, fortæller direktør Peder Andersen fra Daloon og fortsætter:

- Om en måneds tid udvider med yderligere et skiftehold på fabrikken, så vi fremover vil køre med tre skiftehold. Derfor har vi netop ansat yderlige personale til det tredje skiftehold, der skal køre om natten.

Flot vækst på bundlinjen 
Efter ejerskiftet har den store fabrik i Nyborg fået yderligere gang i omsætningen og flotte tal på bundlinjen.

De nyeste økonomiske nøgletal er endnu ikke klar til offentliggørelse, men Peder Andersen løfter sløret en smule for, hvad der er på vej.

- Jeg kan da sige så meget, at det endelige resultat for 2017 bliver det hidtil bedste driftsresultat inden for de sidste fem år - og jeg regner bestemt med, at resultatet bliver endnu bedre for 2018, når den nuværende produktion øges yderligere her i år.

Daloon bliver mere synlig
I 2018 bliver Daloon mere synlig på markedet. Det sker som følge af en række nye marketingtiltag, som Daloon vil indføre.

- Vi vil snart optræde som sponsorer for forskellige udsendelser på TV2, og ligeledes vil Daloon blive mere synlig i de sociale medier. Dernæst har vi lige opgraderet vores hjemmeside, så den er blevet flottere og meget nemmere at gå til, forklarer Peder Andersen.

- Men det mest interessante for vore kunder er nok, at vi har flere forskellige nye og spændende produkter på vej. De nye produkter vil blive lanceret i år og skulle gerne øge vor omsætning og markedsandele yderligere.

Problemer med at rekruttere
Det har ikke været helt let for Daloon at finde medarbejdere til det nye skiftehold.

- Det er en stor udfordring at få kvalificeret arbejdskraft, fortæller Peder Andersen.

- Lige nu er der mangel på dygtige operatører og teknikere, men heldigvis er det lykkedes for os at få bemandet de ledige stillinger. Derfor starter vi op i april og går fra toholdsskift til treholdsskift. Hvis der er behov for yderligere produktion, så må vi tage weekenden til hjælp.

Den svære rekrutteringssituation gør også, at Daloon har brug for at holde på sin arbejdskraft. Det lykkes også i høj grad, og mange af de ansatte har en høj anciennitet og har været ansat i mange år på fabrikken.

- Vi kan bryste os af, at vi har nogle dygtige og engagerede medarbejdere, som vi ikke kan undvære, fortæller Peder Andersen.

- Vi prøver på at holde på vore ansatte ved at sørge for, at Daloon er en god arbejdsplads, hvor der er rart at være. Et godt arbejdsklima betyder meget, og vi passer godt på vore medarbejdere. Ligeledes har vi en transparent og åben informationspolitik, der skal sikre, at Daloon fortsat er en attraktiv arbejdsplads, siger direktøren.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.098