23948sdkhjf

- Nu satser vi på snackbarerne

To millioner bars om året slet ikke nok for Mols Organic
Indtil for nylig var der mest tale om energibarer til fitness-segmentet, når den østjyske fødevareproducent Mols Organic solgte sine barer i forskellige smagsvarianter under navnet Naturfrisk Energy Bar.

Nu skal en meget bredere kundegruppe lære at spise barer fra Mols, hvis det står til direktør Aksel Rømer. Han har netop sat Mols Organic Rawbars i produktion, og der bliver stor forskel på de to brands, konstaterer han.

- De "gamle" barer er mest tænkt som en serie af sundhedsbarer med masser af kulhydrater og proteiner. For de, der bare gerne vil have en snackbar, er det helt skævt. De nye barer skal ind og konkurrere med barer som Mars og Snickers, siger Aksel Rømer.

Han har for nylig præsenteret Organic Rawbars på den kæmpestore BioFach-messe i Tyskland, hvor han oplevede en overvældende stor interesse for dem, både hos tyske indkøbere og hos messedeltagere fra mange andre lande.

- Havde du spurgt mig inden messen, ville jeg være i tvivl om, hvor meget vi skal gøre ud af barerne. Men nu er det helt sikkert, at vi satser på snackbarerne; der er virkelig potentiale i dem, fastslår Mols Organic-direktøren.

Hans fabrik nåede sidste år op på at producere cirka to millioner af de "gamle" barer, og nu bliver der skruet yderligere op for produktionslinjen, som også bliver brugt til at lave chokolade.

- Vi kan producere 30.000-40.000 barer om dagen, når vi kommer op i omdrejninger, påpeger Aksel Rømer, som mener, at bar-succesen hos Mols Organic i høj grad hænger sammen med, at fabrikken bruger råvarer af høj kvalitet. Eksempelvis hvad angår dadler, som er den helt store ingrediens.

- Der er en prisforskel på næsten 30 kroner pr. kilo mellem en industridadel og så de dadler af topkvalitet, som vi bruger. Derfor er vores barer selvfølgelig også dyrere, men til gengæld får man noget voldsomt lækkert, siger han.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125