23948sdkhjf

Danisco gør naturlig fødevarebeskyttelse glutenfri

Den danske ingredienskæmpe hjælper den globale fødevareindustri med at agere hurtigt i det hastigt voksende marked for glutenfri produkter.
Daniscos går et skridt videre med naturlig fødevarebeskyttelse ved at gøre alle ingrediensløsningerne solgt under produtnavnene MicroGARD™ og NovaGARD™ glutenfri som følge af en stigende efterspørgsel.

- Glutenfri produkter fylder fortsat mere på hylderne i detailhandlen og optræder i stigende grad på restauranters menukort, siger Matthew Hundt, Global Product Manager, MicroGARD™, Cultures Division.

Han tilføjer:

- USA har muligvis det største marked i verden for glutenfri fødevarer med en årlig omsætning på mere end 1,5 mia. US-dollar i et marked, der har en værdi på over 3 mia. US-dollar. Daniscos opgave er at hjælpe fødevareproducenterne med at agere hurtigt for at udnytte de vækstmuligheder, som efterspørgslen repræsenterer.

Selvom hyppigheden af glutenintolerans i USA ikke kendes, viser estimater, at en ud af hver 133 forbrugere i USA og England lider af sygdommen. Ifølge Mintels rapport Food & Drink April 2010 Pizza er markedet for glutenfri fødevarer vokset betydeligt på ganske kort tid og har potentiale for yderligere vækst.

Markedet for glutenfri føde- og drikkevarer oplevede tocifret vækst i 2009 ifølge oplysninger offentliggjort tidligere på året af Innova Database, der registrerer lanceringen af nye føde- og drikkevarer globalt.



Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156