23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Danisco gør naturlig fødevarebeskyttelse glutenfri

Den danske ingredienskæmpe hjælper den globale fødevareindustri med at agere hurtigt i det hastigt voksende marked for glutenfri produkter.

Daniscos går et skridt videre med naturlig fødevarebeskyttelse ved at gøre alle ingrediensløsningerne solgt under produtnavnene MicroGARD™ og NovaGARD™ glutenfri som følge af en stigende efterspørgsel.

- Glutenfri produkter fylder fortsat mere på hylderne i detailhandlen og optræder i stigende grad på restauranters menukort, siger Matthew Hundt, Global Product Manager, MicroGARD™, Cultures Division.

Han tilføjer:

- USA har muligvis det største marked i verden for glutenfri fødevarer med en årlig omsætning på mere end 1,5 mia. US-dollar i et marked, der har en værdi på over 3 mia. US-dollar. Daniscos opgave er at hjælpe fødevareproducenterne med at agere hurtigt for at udnytte de vækstmuligheder, som efterspørgslen repræsenterer.

Selvom hyppigheden af glutenintolerans i USA ikke kendes, viser estimater, at en ud af hver 133 forbrugere i USA og England lider af sygdommen. Ifølge Mintels rapport Food & Drink April 2010 Pizza er markedet for glutenfri fødevarer vokset betydeligt på ganske kort tid og har potentiale for yderligere vækst.

Markedet for glutenfri føde- og drikkevarer oplevede tocifret vækst i 2009 ifølge oplysninger offentliggjort tidligere på året af Innova Database, der registrerer lanceringen af nye føde- og drikkevarer globalt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094