23948sdkhjf

Netto vil være endnu større i Polen

I dag er Netto den tredjestørste discountkæde i Polen. Butikskæden vil sætte turbo på en i forvejen stor vækst i landet.
Den polske økonomi har fået et stort løft siden EU-medlemskabet i 2004, og det samme er detailhandlen, som ventes at vokse med 6,6 % i år.

Netto mærker også væksten på det polske marked. Butikskæden har været til stede i Polen siden 1995, og Polen er i dag Nettos hurtigst voksende marked. På trods af, at der stadig er anslået 40 % af polsk detailhandel stadig foregår uorganiseret, er forventningerne store:

- Men der er ved at ske et skift, og discount vinder mere og mere frem i Polen. Samtidig vokser polakkernes købekraft betydeligt hurtigere end i resten af Europa, siger direktør for Netto, Claus Juel-Jensen, til Børsen.

Vil være endnu større
Netto er med 212 butikker og en omsætning sidste år på 3 mia. kr. den tredjestørste discountkæde i Polen. Kun portugisisk ejede Biedronka og tyske Lidl er større.

Placeringen skal dog under- og udbygges det kommende år:

- Det er realistisk at tro, at vi kan nå dobbelt så mange butikker i Polen, som er Nettos hurtigst voksende marked. De sidste to år har vi åbnet knap 30 butikker om året, og vores mål for i år og de kommende år er at åbne mere end 30 butikker om året i Polen, siger Claus Juel-Jensen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125