Netto vil være endnu større i Polen
I dag er Netto den tredjestørste discountkæde i Polen. Butikskæden vil sætte turbo på en i forvejen stor vækst i landet.
Netto mærker også væksten på det polske marked. Butikskæden har været til stede i Polen siden 1995, og Polen er i dag Nettos hurtigst voksende marked. På trods af, at der stadig er anslået 40 % af polsk detailhandel stadig foregår uorganiseret, er forventningerne store:
- Men der er ved at ske et skift, og discount vinder mere og mere frem i Polen. Samtidig vokser polakkernes købekraft betydeligt hurtigere end i resten af Europa, siger direktør for Netto, Claus Juel-Jensen, til Børsen.
Vil være endnu større
Netto er med 212 butikker og en omsætning sidste år på 3 mia. kr. den tredjestørste discountkæde i Polen. Kun portugisisk ejede Biedronka og tyske Lidl er større.
Placeringen skal dog under- og udbygges det kommende år:
- Det er realistisk at tro, at vi kan nå dobbelt så mange butikker i Polen, som er Nettos hurtigst voksende marked. De sidste to år har vi åbnet knap 30 butikker om året, og vores mål for i år og de kommende år er at åbne mere end 30 butikker om året i Polen, siger Claus Juel-Jensen.