23948sdkhjf

Ny kampagne: Fødevarestyrelsen slår ned på personlig hygiejne

Medarbejdernes hygiejne er bare en af Fødevarestyrelsens tre nedslag i 2018.

Fødevarestyrelsen gennemfører i år tre kontrolkampagner, som har betydning for restauranterhvervet.

Kampagnerne er målrettet bestemte områder, hvor man ønsker at afdække, om reglerne bliver overholdt, eller hvor man vurderer, der er forhøjet risiko for fødevaresikkerheden.

Den første af årets tre kampagner kontrollerer, om medarbejderne, der håndterer fødevarer, ved nok om fødevare- og personlig hygiejne, skriver Horesta.

Det er Fødevarestyrelsens forventning, at det går godt i de fleste fødevarevirksomheder, men at der mange steder mangler fokus på målrettet uddannelsen af medarbejderne. Dette kommer til udtryk i højsæsoner, når virksomheden har travlt og kapaciteten udnyttes maksimalt.

Den anden kampagne retter fokus mod de virksomheder, som gentagne gange overtræder fødevarereglerne. Målgruppen er alle fødevarevirksomheder, som på de sidste tre kontrolbesøg har fået to anmærkninger fra Fødevarekontrollen.

Endelig vil den tredje kampagne handle om forkert håndtering af fødevarekontaktmaterialer.

Fokus i denne kampagne vil eksempelvis ligge på folie, genbrug af plastbøtter og brugen af vakuumposer til fremstilling af sous vide produkter.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063