23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Danske specialfødevarer på charmeoffensiv i Hamburg

- Det kan lige pludselig gå stærkt

Nordtyske forbrugere kan helt ekstraordinært hive økologiske danske varer som nøddebarer, ost, læskedrikke og kaffe ned i kurven, når de handler i Edeka Niemerszein de næste par uger.

Den eksklusive supermarkedskæde i Hamburg kører et pilot-tiltag, hvor otte innovative, danske fødevareproducenter tester deres produkter på tyske ganer. Målet er at banke døren ind til det lukrative tyske marked.

Bag tiltaget står Syddansk Fødevareklynge, Food Network og Bio Aus Dänemark,. De otte deltagende virksomheder er Zozozial Coffee, Moko Saft, RawBite, FatDane, Naturmælk, Tebstrup Gedeosteri, Uhrenholt og Chocolate and Love.


”Made in Denmark” er tysk kvalitetsstempel

- Vores naboer mod syd har ofte stor appetit på danske specialvarer og særligt, hvis fokus ligger på økologi, nyskabelser og sundhed. Danske fødevarer er generelt meget attraktive i Tyskland, hvor betegnelsen ”Made in Denmark” ofte borger for kvalitet i tyskernes ører.

- Det giver mulighed for fantastiske eksportmuligheder, og derfor har det også været afgørende, at de producenter, der er fundet egnet til dette program, både har evnen til og muligheden for at skalere. For er døren først slået ind til det tyske marked, så kan det lige pludselig gå stærkt, forklarer Andreas Cæsar Møller Jensen, projektleder fra Syddansk Fødevareklynge.

Klyngen har til formål at hjælpe små og mellemstore fødevareproducenter med forretnings- og produktudvikling, afsætning og skalering.

Fremtiden i Tyskland afgøres for de otte danske fødevareproducenter, der deltager i denne eksport-charmeoffensiv, de næste par uger, hvor tyske forbrugere vil dømme, om de danske produkter får permanent hyldeplads.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126|instance-web01