23948sdkhjf

Det sker: Produktudvikling og politik i pølsevognen

Troede du, Danmarks nationalklenodie nummer 1 kun var røde pølser og bløde brød? "National hot dog dag" arbejder for at udvikle café-fodkold i en sund retning.
Axeltorv danner i denne uge rammen om fødevaredebat og verdenspremiere på sunde, lækre hot dogs.

- Hvis pølsevognen skal have en fremtid, så skal vi udvikle os i takt med samfundet omkring os, og derfor vil jeg rigtigt gerne servere nogle sunde hot dogs for mine gæster. Men som loven er i dag, kan jeg ikke reklamere med mærket på mine pølser og brød, og hvordan skal jeg så fortælle mine kunder, at jeg bruger mærket. Jeg vil gerne have politikerne i dialog, så vi pølsemænd også kan bruge de sunde mærkater, forklarer pølsemand og formand for Foreningen" National hot dog dag", John Michael Jensen.

I dag er det kun dagligvarebutikker, der kan få lov at smykke sig med de sunde mærkater, og det betyder, at forbrugerne ikke kan se, om pølsen og brødet faktisk er sundt, inden de bestemmer sig for dagens menu.

Politikere på besøg
Politikere fra både Københavns Borgerrepræsentation og Folketingets Fødevareudvalg er inviteret på besøg i de tre opstillede pølsevogne på Axeltorv.

- Jeg vil gerne fortælle politikerne om alle vores nye tiltag og lade dem smage, hvor godt de sunde retter faktisk smager. Og så måske vil de lægge øre til, hvordan vi har brug for også at kunne bruge den eksisterende mærkning i vores branche, så vi kan servere noget godt og sundt til vores kunder.

Følg med på www.national-hotdogdag.dk

Tid og Sted
Axeltorv i København
Fredag den 18. februar kl. 12-18.
Alle hot dogs kun 10 kroner stykket.
Fri entré.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093