23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Arla og Starbucks udvider partnerskab

Starbucks og Arla Foods har de seneste syv år kørt et forretningspartnerskab i form af en strategisk licensaftale. Det partnerskab bliver nu fornyet med en mere langsigtet aftale, der skal sikre samarbejdet i de næste 21 år.

Aftalen giver Arla Foods licens til fortsat at fremstille, distribuere og markedsføre Starbucks' mælkebaserede drikkekaffe i EMEA-regionen (Europa, Mellemøsten og Afrika).

- Vores RTD-forretning (Ready To Drink) er vokset med gennemsnitligt 40 pct. om året på tværs af EMEA. Den nye aftale viser, at vi er engagerede i at fortsætte vores samarbejde om at udvikle forretningen inden for RTD-sektoren, siger Duncan Moir, Vice President for Channel Development and Foodservice i Starbucks EMEA.

Mulighederne inden for mælkebaserede drikkevarer er et vigtigt fokusområde i Arlas Good Growth 2020-strategi.

- Det er vores ambition at være en førende leverandør af mælkebaserede drikkevarer i Nordeuropa, Mellemøsten, Asien og Nordafrika i 2020, og den nye strategiske licensaftale med Starbucks er afgørende for at opnå dette mål, siger Hanne Søndergaard, Executive Vice President og CMO i Arla Foods.

I 2018 har Arla lanceret Starbucks-drikkevarer i 38 lande på tværs af EMEA og forventer at sælge mere end 110 mio. enheder pr. år. Produkterne produceres på Arla Foods' mejeri i Esbjerg og fremstilles af mælk fra Arla Foods' 11.200 andelshavere samt arabica-kaffe fra Starbucks Coffee Company.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03