23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Hartmann fik overskud i 2010

Æggebakkefirmaet kom ud af 2010 med det forventede resultat. I 2011 skal det øges markant.

I 2010 steg Hartmann’s omsætning med 7 % til 1,48 mia. kr. fra 1,38 mia. kr. året før. Stigningen skyldes primært en stigning i salget af æggebakker og gunstige valutakurser.

Driftsresultatet faldt svagt fra 79 mio. kr. i 2009 til 73 mio. kr. i 2010. Resultatet stemmer dermed overens med tidligere udmeldte forventninger. Driftsforbedringer på firmaets fabrikker og reduktion af produktionsspildet påvirkede resultatet proitivt.

Omstrukturering i anden halvdel af 2010

Hartmann fik i 2. halvår af 2010 ny ledelse, ligesom der skete tilpasninger i organisationen, som skulle styrke firmaets konkurrence- og indtjeningsevne.

Ligeledes lancerede Hartmann strategien "Competitive edge - driving growth", der frem til 2016 skal styrke konkurrenceevnen yderligere og sikre lønsom vækst

Vil forbedre resultatet i 2011

I 2011 forventer Hartmann, at omsætningen er på niveau med 2010, mens driftsresultatet ventes at blive løftet til 105-125 mio. kr. fra 73 mio. kr. i 2010.

På længere sigt vil firmaet forbedre indtjeningen via vækst og forbedre overskudsgraden.

- Arbejdet med at skabe et stærkere Hartmann er godt undervejs, og med udgangspunkt i vores førende position inden for udvikling, fremstilling og salg af ægemballage i støbepap vil Hartmann hurtigt være rustet til at skabe lønsom vækst over de kommende år, siger CEO Michael Rohde Pedersen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157|instance-web01