23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Klimax levede ikke op til forventningerne

Etikette og emballage-virksomheden Klimax øgede omsætningen i 2010. E presset marked betyder, at selskabet ikke indfriede forventningerne.

Virksomhedens nettoomsætning steg i 2010 med 67 mio. kr. og endte på 337 mio. kr.

Salget af etiketter i Danmark endte på 90 mio. kr. Et fald i forhold til sidste regnskabsår på ca. 3 mio. kr. svarende til 3,2 %.

Koncernens resultat i 2010 var et underskud på 4,1 mio. kr. mod 3,5 mio. kr. året før. Forventningen var et underskud på 2 mio. kr., hvorfor resultatet betegnes meget utilfredsstillende.

Tilpasning ventes at slå igennem i 2011

Resultatet tilskrives bl.a. en anstrengt økonomi hos flere kunder i nærmarkedet. Ligeledes var markedet præget af overkapacitet.

I årets løb er gennemført tilpasninger af kapaciteten, som ventes at give effekt i 2011, ligesom fulde integrationseffekt af sammenlægningerne af selskabets aktiviteter i England ventes at slå igennem i 2011.

Som følge af den fortsatte priskonkurrence forventes en uændret nettoomsætning i 2011.

Nettoomsætningsstigningen i etiketter (mængder) men ikke i kroner medfører, at kapaciteten udnyttes mere effektivt. Dette og de gennemførte organisatoriske tilpasninger medfører en forventning om en væsentlig stigning i resultatet i 2011, og der forventes således et positivt resultat.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.111|