23948sdkhjf

Danmark mod Madspild har vokseværk

Flere vil være med i nyt initiativ
Initiativet Danmark mod Madspild blev lanceret af 17 af landets førende fødevarevirksomheder for under tre uger siden - og allerede nu er der stor interesse fra andre virksomheder for at deltage i partnerskabet.

Det oplyser en af initiativtagerne, Salling Group, i en pressemeddelelse.

Udover stifterne af partnerskabet har en håndfuld virksomheder meldt sig ind i initiativet efter lanceringen, mens yderligere en række virksomheder undersøger, om de kan melde sig ind. Og det vidner om stor appetit på at bide madspildet over, siger Jonas Schrøder, ansvarlighedsdirektør i Salling Group.

Deltagerne forpligter sig til at halvere deres madspild inden 2030 - og til løbende at offentliggøre deres tal for madspildet.

- Selv om det er gratis at deltage i Danmark mod Madspild, så har vi i partnerskabet sat barren forholdsvist højt. Det kræver overvejelser og indsigt i egen virksomheds mulighed for måling og rapportering, da en indmeldelse ikke kun indebærer hensigtserklæringer, men at man fra starten konkret forpligter sig til åbenhed og arbejdet mod en halvering af madspildet. Så det er helt fantastisk, at vi allerede nu har nye medlemmer, samt at flere undersøger muligheden for at deltage, siger Jonas Schrøder.

Virksomheder, der ønsker at være med i Danmark mod Madspild, skal allerede ved indmeldelse oplyse, hvornår de vil begynde at måle og offentliggøre deres madspild efter en fastlagt standard.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078