23948sdkhjf

Foodservicebranchen vokser videre

Årelang vækstbølge fortsætter
Foodservicesektoren rider på en årelang vækstbølge - og den fortsætter tilsyneladende ufortrødent. Ifølge nye tal fra MLDK Mærkevareleverandørerne ligger væksten i årets første otte måneder på 4,6 procent i forhold til samme periode sidste år, skriver Dansk Handelsblad.

Ferskvarer og drikkevarer bærer væksten. Til gengæld ses der et mindre fald i langtidsholdbare varer som frost og kolonial, viser opgørelsen.

Mærkevareleverandørerne oprettede det såkaldte Foodservice Markedsindex i 2015 på foranledning af flere grossister. De efterspurgte nogle data for at få et overblik over markedet – og ikke mindst over, hvor man som virksomhed selv ligger i markedet.

– Som leverandør vil man jo allerhelst have en masse tal og have et gennemskueligt marked, så man har styr på, hvor man sælger varer hen. Det er nok den største udfordring; at man som leverandør ikke ved, hvem ens kunder egentlig er, siger markedschef i MLDK Birthe Schrøder til Dansk Handelsblad.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063