23948sdkhjf

Carlsberg vil fordoble overskuddet i 2015

En massiv investering i repositionering på verdensplan skal forløse Carlsberg-mærkets potentiale og sikre bryggerigiganten stor fremgang.
Carlsbergs ambition er at blive verdens hurtigst voksende bryggeri. Derfor investerer bryggeriet stort i en ny positionering af Carlsberg-mærket.

- Selv om international genkendelse er godt, så er det ikke tilstrækkeligt. Vi gennemfører derfor nu store investeringer i Carlsberg-mærket, udvider vores distributionskanaler og gør alt hvad vi kan for at komme tættere på vores kunder og forbrugere, Carlsbergs adm. direktør Jørgen Buhl Rasmussen.

Forventningen til re-brandingen er en fordobling af indtjeningen på Carlsberg-mærket i 2015.

Nyt slogan og visuel identitet
Satsningen betyder, at Carlsbergs visuelle identitet er gjort mere nutidig, distributionskanaler udvides og et helt nyt emballagesortiment introduceres på mere end 140 markeder.

Ligeledes omfatter satsningen et nyt slogan ”That calls for a Carlsberg”, som relateres til at belønne et godt stykke arbejde med en øl.

Den nye positionering introduceres via en lang række forskellige multimedie- og markedsføringskanaler, og i løbet af 2011 lanceres en ny tv-reklamekampagne.

Vil være størst i Sverige
Satsningen er international, men i Sverige, som et af de største markeder for premium-øl, har satsningen stor betydning:

- Carlsberg som premium øl har en god position i Sverige, men vi har ikke haft den udvikling, som mærket er i stand til de seneste par år. Nu storsatser vi for permanent at styrke positionen som Sveriges største internationale premium-øl, siger Mark Jensen, adm. direktør for Carlsberg Sverige.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094